Show simple item record

dc.contributor.authorArango Carrizo, Francisco José
dc.date.accessioned2024-01-03T16:12:37Z
dc.date.available2024-01-03T16:12:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifierhttps://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/699
dc.identifier.issn2644-4046
dc.identifier.urihttp://jadimike.unachi.ac.pa/handle/123456789/1038
dc.description.abstractFood safety in the dairy industry is a critical issue to ensure that products are consumed at high quality, as well as being available in sufficient quantities to meet domestic demand. Therefore, the overall objective was to analyze food safety in raw dairy products in Panama 2022-23. Framed within the qualitative paradigm, exploratory-descriptive, it employed in-depth interviews, observations, and document analysis. The grounded theory method allowed for the generation of theoretical constructs, providing emerging concepts. The findings revolved around outbreaks of foodborne illnesses, microbiological analysis of raw dairy samples, assessments of hygiene practices and handling. It was concluded that food safety is an area of concern, and that hygiene measures must be strengthened to ensure the safety of products for the sake of public health. Strategic planning, strategies, and good manufacturing practices with quality standards are required.es_ES
dc.description.abstractLa formación del docente que enseña inglés es esencial para proporcionar una educación de calidad, desarrollar habilidades lingüísticas y comunicativas, preparar a los estudiantes para la globalización y fomentar la innovación pedagógica. Es por esto por lo quela presente investigación subraya la necesidad de abordar los retos que se enfrentan para garantizar una educación de calidad que prepare a los docentes para las demandas de un mundo globalizado y tecnológico. Para este estudio se utilizó una revisión documental y bibliográfica exhaustiva para lo cual se realizó una búsqueda sistemática en bases de datos académicas en español e inglés en bibliotecas digitales y otras fuentes.Los resultados mostraron que la formación inicial de los docentes es insuficiente para dar respuesta a los nuevos modelos educativos bilingües, además de destacar la importancia de la actualización curricular, el desarrollo de competencias lingüísticas y la integración de tecnologías educativas en la formación docente para lograr una educación transformadora.
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chiriquíes_ES
dc.relationhttps://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/699
dc.subjectSEGURIDAD ALIMENTARIA
dc.subjectPRODUCTOS LÁCTEOS CRUDOS
dc.subjectBUENAS PRÁCTICAS
dc.subjectNORMAS ISO
dc.subjectFOOD SAFETY
dc.subjectRAW DAIRY PRODUCTS
dc.subjectGOOD PRACTICES
dc.subjectISO STANDARDS
dc.titleSeguridad alimentaria en productos lácteos crudos en Panamáes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record