Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
Los factores familiares y educativos que influyen en el aprendizaje de la lectoescritura en los niños de segundo y tercer grado de la escuela bilingüe Santiago Bolaños L., provincia de Chiriquí, República de Panamá 2021.
(Universidad Autónoma de Chiriquí., 2021)
This research was carried out with the purpose of determining the family and
educational factors that influence the literacy learning process in children of first and second
grade of Santiago Bolaños L. Bilingual ...
Estrategias psicopedagógicas del docente para mejorar la convivencia en el aula con estudiantes de 6º grado Centro Educativo Río Sereno, Panamá.
(Universidad Autónoma de Chiriquí., 2021)
The general objective of this research is to determine tile incidence ol the teacher's
psychopcdagogical strategies to improve coexistence in classrooms. It is oriented under a
mixed type approach, with descriptive and ...
Impacto de las tecnologías de información y comunicación (TIC), en el proceso de aprendizaje de los estudiantes y de enseñanza de los docentes; del 4 al 6 grado, en la escuela San Justino de Jacobis, provincia de Veraguas,República de Panamá, 2020.
(Universidad Autónoma de Chiriquí, 2021)
Currently information and communication technologies (ICT) are being utilized by a great number of people world wide in almost all their activities, also being observed in educational institutions. This investigation ...
Inteligencía emocinal y la práctica docente en la escuela bilingüe
(Universidad Autónoma de Chiriquí, 2021)
The purpose of the research is to determine the relationship between Intelligence
Emotional and Teaching Practice in the Finca 41 Bilingual School, Bocas del Toro,
province, Panama Republic 2021.
It is a study of basic ...