• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   JÄ DIMIKE Home
  • Revistas
  • Revista Plus Economía
  • Vol. 4, Núm. 2 (2016)
  • View Item
  •   JÄ DIMIKE Home
  • Revistas
  • Revista Plus Economía
  • Vol. 4, Núm. 2 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un producto de investigación aplicado en la educación masiva

Thumbnail
View/Open
Plus Eco. Vol.4 N.2 Sirviente.pdf (700.0Kb)
Date
2016-12
Author
Sirviente, Americo
Metadata
Show full item record
Abstract
This article describes the training of teachers carried out in the Ministry of Education of San Juan (Republic of?) through the Educational Training Plan for the use of ICT in the classroom (FoPeTIC).This plan uses the Hypermedia Methodology of Design of navigable Educational Materials (MeDHiME), for the designing and implementation of educational and interactive contents, conformed as Virtual Learning Objects (OVA), achieving their use in the classroom.The final implementation was carried out in each teaching unit (located training) favoring the exploitation of technological floors, the official networks, and the computers delivered to each student in the Connect Equality plan.After completing the activity, a sample of OVAs was used in the classroom with the target students and a set of indicators were measured. The conclusion encourages the continued use of the methodology.
 
Describimos la capacitación de docentes realizada en el Ministerio de Educación de San Juan mediante el Plan formación pedagógica de uso de TIC en el aula (FoPeTIC).Este plan utiliza la Metodologia Hipermedial de Diseño de Materiales Educativos navegables (MeDHiME), para el diseño e implementación de contenidos educativos navegales e interactivos, conformados como Objetos Virtuales de Aprendizaje (OVA), logrando su utilización en el aula.La implementación final se realizó en cada unidad de enseñanza, (formación situada) favoreciendo la explotación de pisos tecnológicos, las redes oficiales y las computadoras entregadas a cada alumno en el plan Conectar Igualdad.Completada la actividad, una muestra de OVAs se utilizó en el aula con los alumnos destinatarios y se midieron un conjunto de indicadores. La conclusión final alienta a seguir utilizando la metodología.
 
URI
http://jadimike.unachi.ac.pa/handle/123456789/744
https://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/35
Collections
  • Vol. 4, Núm. 2 (2016)

Universidad Autónoma de Chiriquí copyright © 2021 . DSpace software

Universidad Autónoma de Chiriquí
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Universidad Autónoma de Chiriquí copyright © 2021 . DSpace software

Universidad Autónoma de Chiriquí