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dc.contributor.authorSoto, Andrés
dc.contributor.authorEspinosa, Eric
dc.date.accessioned2023-08-14T16:16:47Z
dc.date.available2023-08-14T16:16:47Z
dc.date.issued2023-08-02
dc.identifierhttps://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/623
dc.identifierhttps://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/623
dc.identifier.issn2644-4046
dc.identifier.urihttp://jadimike.unachi.ac.pa/handle/123456789/847
dc.identifier.urihttps://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/623
dc.description.abstractAnalyzing labor gamification as a productivity tool in intelligent organizations today, bases its epistemology on the theory of the inverted U or Yerkes & Dodson's Law that strengthens the saying" with Humor you work better". Under a complementary paradigm, descriptive method, non-experimental field and hermeneutics. A population census that was surveyed was processed through the statistical program , to yield intangibles with values of absolute frequencies and percentages. Among the relevant results is the fact of generating a playful performance evaluation method in collaborators based on gamification associated with work, the intimate relationship that exists between productivity and performance, managing excitement or stress to achieve new integral talents. It is concluded that intelligent organizations must promote satisfactory climates from strategies based on tactical play, the happiness that today is known as gamification.en_US
dc.description.abstractAnalizar la gamificación laboral como herramienta de productividad en organizaciones inteligentes hoy en día, basa su epistemología en la teoría de la U invertida o Ley de Yerkes & Dodson que fortalece el dicho“con Humor se trabaja mejor”. Bajo un paradigma complementario, método descriptivo, no experimental de campo y hermenéutica. Un censo poblacional que se encuestó fue procesado a través del programa estadístico arrojando tablas con valores de frecuencias absolutas y porcentajes. Entre los resultados relevantes está el hecho de generar un método de evaluación de rendimiento lúdico en los colaboradores basado en la gamificación asociada al trabajo, la relación íntima que existe entre la productividad y el rendimiento, manejar la excitación o estrés para lograr nuevos talentos integrales. Se concluye que las organizaciones inteligentes deben impulsar climas satisfactorios desde estrategias basadas en el juego táctico, la felicidad que hoy en día se conoce como gamificación.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chiriquíes_ES
dc.subjectTALENTO HUMANOes_ES
dc.subjectPRODUCTIVIDADes_ES
dc.subjectMERCADO DE TRABAJOes_ES
dc.subjectMERCADO LABORALes_ES
dc.titleGamificación laboral, pilar de las organizaciones inteligentes.es_ES
dc.typeArticlees_ES


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