• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   JÄ DIMIKE Home
  • Revistas Científicas
  • Revista Plus Economía
  • Vol. 9, Núm. 1 (2021)
  • View Item
  •   JÄ DIMIKE Home
  • Revistas Científicas
  • Revista Plus Economía
  • Vol. 9, Núm. 1 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ambientes virtuales, nuevos retos de enseñanza para el docente de hoy

Thumbnail
Date
2021-01
Author
Amaya de Mayorga, Mixela
García, Argelia
Metadata
Show full item record
Abstract
In times of pandemic, a product of COVID-19, the time is appropriate to innovate in education and it is that the great inventions have really emerged in difficult or crisis times. Technological evolution in education has led educational institutions to a digital transformation that implies a culture of change and innovation to satisfy the requirements of students and society, so this article aims to address some aspects of virtual environments, focused mainly on higher education, as a way for the student to achieve greater autonomy and independence in their own learning. In the first instance, we will refer to the general aspects, qualities, and selection of virtual learning environments, then we refer to the teacher and virtual environments, some advantages, and disadvantages of virtual learning environments, according to a survey of higher education students from the University of Panama and finally theconclusions.
 
En momentos de pandemia, producto de la COVID-19, el tiempo es apropiado para innovar en educación y es que realmente los grandes inventos han surgidos en tiempos difíciles o de crisis.La evolución tecnológica en la educación ha llevado a las instituciones educativas a una transformación digital que implica una cultura de cambio e innovación para satisfacer los requerimientos de los estudiantes y la sociedad, por lo que en este artículo se pretende tratar algunos aspectos de los ambientes virtuales, enfocado principalmente a la educación superior, como una forma de que el estudiante, logre una mayor autonomía e independencia en su propio aprendizaje. En primera instancia nos referiremos a los aspectos generales, cualidades y selección de los ambientes virtuales de aprendizajes, luego nos referimos al docente y los ambientes virtuales, algunas ventajas y desventajas de los ambientes virtuales de aprendizaje, según encuesta realizada a estudiantes de educación superior de la Universidad de Panamá y finalmente las conclusiones.
 
URI
http://jadimike.unachi.ac.pa/handle/123456789/719
https://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/481
Collections
  • Vol. 9, Núm. 1 (2021) [6]

Universidad Autónoma de Chiriquí copyright © 2021 . DSpace software

Universidad Autónoma de Chiriquí
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Universidad Autónoma de Chiriquí copyright © 2021 . DSpace software

Universidad Autónoma de Chiriquí