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Eficiencia en el uso del agua: etiquetado hídrico en los productos para obtener mayor valor

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Date
2022-01
Author
Díaz-Ríos, Tomás
Metadata
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Abstract
Water is the main and essential element for the economic development and growth of societies. Thechallenges that our country is facing are prominent due to climate change and to the population growth. The main challenge will be to meet the needs with better management of water resources. Water participates in all the processes in the manufacture of products; but the high consumption in its manufacture is ignored. It is proposed to optimize consumption, applying energy efficiency in the use of water, through awater labeling on products so that consumers are informed of the participation of water and choose to purchase products with the lowest water consumption footprint. Manufacturers are expected to implement the reduction in water management. The high consumption of goods and services due to population growth is the greatest concern that exists about the pressure on water resources preservation.
 
El agua es el elemento principal e indispensable para el desarrollo económico y crecimiento de las sociedades. Los retos que enfrenta nuestro país son notables a causa del cambio climático y el creciente aumento poblacional. El desafío principal será, satisfacer las necesidades con una mejor gestión de los recursos hídricos. El agua participa en todos los procesos en la fabricación de los productos; pero se ignora, el alto consumo en su manufactura. Se propone optimizar el consumo, aplicando la eficiencia energética en el uso del agua, a través de un etiquetado hídrico en los productos para que los consumidores estén informados de la participación del agua y elegir la compra con menor huella hídrica. Se busca que los fabricantes implementen la reducción en la gestión hídrica. El elevado consumo de bienes y servicios a causa del crecimiento poblacional, es la mayor preocupación que existe sobre la presión de los recursos hídricos.
 
URI
http://jadimike.unachi.ac.pa/handle/123456789/736
https://revistas.unachi.ac.pa/index.php/pluseconomia/article/view/527
Collections
  • Vol.10, Núm. 1 (2022) [7]

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