Show simple item record

dc.contributor.authorQuintero, Aris
dc.date.accessioned2023-03-22T15:23:27Z
dc.date.available2023-03-22T15:23:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://jadimike.unachi.ac.pa/handle/123456789/763
dc.description.abstractThe main objective of this research work is to analyze the management of the methodological adaptations that the English teachers of the Colegio Secundario de Volcan use to adapt their classes to students with special educational needs, specifically, to those students who have mild intellectual disabilities This secondary school has a population of students of one thousand seven hundred for the year two thousand nineteen, of which fourteen with mild intellectual disability have been diagnosed. This group of students make up the sample that was taken for the observation and study of the research work. The fourteen students are distributed in the seventh, eighth and ninth grades, respectively, of the Colegio Secundario de Volcan To gather the information, some techniques were used, such as observation and anecdotal registration, where allthe information observed by students in English classrooms was collected. On the one hand, the observation was applied to see the development of students with mild intellectual disabilities, with respect to the methodological adjustments made by teachers. And, on the other hand, the interview, in turn, was used for the application of the questionnaire instrument, with educators, special needs specialists, and other actors involved in the context of these students.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo tiene como objetivo principal analizar el manejo de las adecuaciones metodológicas que los docentes de inglés, del Colegio Secundario de Volcán, utilizan para adaptar sus clases a los estudiantes con necesidades educativas especiales, en específico, a aquellos alumnos que presentan discapacidad intelectual leve Este colegio secundario cuenta con una población de estudiantes de mil setecientos para el año dos mil diecinueve de los cuales han sido diagnosticados catorce con discapacidad intelectual leve. Este grupo de estudiantes conforman la muestra que se tomó para la observación y estudio del trabajo investigativo. Los catorce alumnos están distribuidos en los grados séptimo, octavo y noveno, respectivamente, del Colegio Secundario de Volcán Para recopilar la información, se utilizaron algunas técnicas, como lo son la observación y el registro anecdótico, donde se recolectó toda la información observada de los estudiantes en las aulas de clases de inglés. Por un lado, la observación se aplicó para ver el desenvolvimiento de los estudiantes con discapacidad intelectual leve, con respecto a las adecuaciones metodológicas que realicen los profesores. Y, por otro lado, la entrevista, a su vez, se utilizó para la aplicación del instrumento cuestionario, con los educadores, especialistas.
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chiriquí.es_ES
dc.subjectENSEÑANZA DEL INGLÉSes_ES
dc.subjectIDIOMA INGLÉSes_ES
dc.subjectINGLÉS - ESTUDIO Y ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectLENGUA INGLESA - ESTUDIO Y ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectTÉSIS - DOCTORADO EN EDUCACIÓNes_ES
dc.titleAdecuaciones metodológicas para la enseñanza del Idioma Inglés, a estudiantes con discapacidad intelectual leve. Colegio Secundario de Volcán, 2018 - 2019.es_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record